Annetta is Japans voor you

19 mei 2017 - Muang Pattaya, Thailand

Een rustige dag gehad vandaag heerlijk uitgeslapen tot half 10, rustig aan gedaan en toen naar het winkelcentrum ontbijt wezen halen. Dat Is nog wel wennen alle maaltijden koop je ergens buiten. Vooral het ontbijt ergens anders kopen vind ik nog wennen. Nog een beetje uitzoeken waar ik het beste kan ontbijten en met wat.

Vanmiddag hadden we een soort dienst voor de vrouwen. Waar we begonnen met stoelendans en zingen in het thai en daarna bijbelstudie in het Thai deden. Ik vind het echt jammer dat ik daar nog niks van versta. Ondertussen leer ik al wat woordjes maar je moet echt uitkijken hoe je het uitspreekt zoals suai kan mooi en lelijk betekenen afhankelijk of je de toon naar beneden of omhoog doet.
Lunch gehad met elkaar en ik hoorde later dat er een ladyboy bij was in de dienst . Ik had dat niet direct gezien maar toen ik het wist zag ik het wel. Hij is geïnteresseerd in de training dat is mooi om te horen
Vanavond zijn we weer naar de bars geweest waar we meiden uitnodigde voor de Party woensdag er komen er waarschijnlijk 12. Bidden jullie mee dat God het zal zegenen en wij de vrouwen echt kunnen helpen?

Vandaag nog wat woordjes thai geleerd ik woon met 2 thaise vrouwen die gelukkig engels kunnen. Maar vanavond dus kennis gemaakt met de andere vrouw dat was wel leuk. Ik kan zo ook mijn thais een beetje oefenen. Zij vond dat ik al aardig wat woordjes ken☺
Verder heb ik ontdekt dat Annetta in het Japans jij betekent tenminste het engels you

Zaterdag en zondag heb ik altijd vrij. Ik denk dat ik morgen naar het strand ga lekker zwemmen en verder Pattaya verkennen. De meeste vrijwilligers zijn weg. De Amerikaanse is naar Kuala Lumpur (Malesië) voor visa en de dts groep naar Cambodja ook voor visa en er zijn nog 2 Nederlandse vrijwilligers maar die zijn een weekendje naar Bangkok. Maar ik vermaak mij wel :) ik heb wel zin in zondag dan ontmoet ik een vriend van de reis van vorig jaar. Heel erg leuk dat hij juist dit weekend mijn eerste hier is. We hopen samen een lokale kerk te bezoeken. Ik ben benieuwd wat dat gaat worden hopelijk is er een engelse vertaling daar. Bewegen doe ik ook wel voldoende haal tot nu elke dag mijn doel van 10000 ruim ☺ woensdag 9 km gelopen donderdag 8,5 en vandaag iets minder 7km goed voor de conditie ☺