Eerste dagje Thailand

18 mei 2017 - Muang Pattaya, Thailand

Ik heb ondertussen wat foto's erop gezet die kan je vinden onder het kopje foto's

Ik geniet hier van het heerlijke rustige leven. Al veel gezien en gehoord. Het scheelt dat ik al in Thailand geweest ben daardoor ben ik met sommige dingen al bekend. Al is Pattaya wel weer heel anders dan de rest van Thailand.

Binnen het team zijn hier best veel Nederlanders
Er is een groep die dts doen en hier als groep zijn. De meeste zijn Nederlands en er zijn nog 2 Nederlandse vrijwilligers
Verder ben ik door een Amerikaanse vrijwilliger hier rond geleid zij is hier een jaar.

Ik vind het bijzonder dat zij hier is. Ze is 2 maanden voor ze hier heen kwam verloofd en ze is hier een jaar al die tijd ziet ze haar verloofde niet. Echt respect voor. Verder wat ik ook zo bijzonder vind en bemoedigend: Ze heeft niet genoeg mensen die haar iedere maand financieel supporten.  Ik vroeg haar hoe ze dan rond kwam. Ze vertelde dat ze nooit tekort gekomen is God zorgde altijd dat ze genoeg geld kreeg van eenmalige giften van mensen dat vind ik zo bijzonder en bemoedigend. Ik las vanmorgen spreuken 28:25
Maar wie de Heere vertrouwt word verzadigd. Dat is echt zo God zorgt voor Zijn kinderen.
Ps103:13 zoals een Vader zorgt voor zijn kinderen zo ontfermt de Heere zich over die Hem vrezen
Ze bid nu dat God haar een scooter geeft die kosten tussen de 15000-20000 Bath ongeveer 400 euro. God kan alles. Mooi dat Gods vertrouwen ook in de praktische dingen

Ik heb nog niet echt last van een Jetlag dat valt mij alles mee. Het laatste gedeelte van mijn reis toen ik van Mumbai naar Bangkok vloog was ik erg misselijk ik bad of het over mocht gaan en dat ik genoeg energie zou krijgen om naar Pattaya te reizen ook voor de rondleiding en alles. Na poosje viel ik in slaap en daarna was het een stuk minder en had ik genoeg energie ik ben zelfs nog mee geweest op outreach en ging 21:00 slapen. Ik heb heerlijk geslapen en voel mij prima

Verder viel de shock mee. De bars met de Girls zijn overal hier en ik denk maar ook niet teveel erover na want je weet dat er veel speelt maar het scheelt dat ik erop voorbereid was en ook wel iets gewend ben. Het Tamarcenter is hier hard nodig ik hoop echt dat ik van betekenis kan zijn hier.

Ik woon hier met een thaise vrouw en haar zoontje en nog een thaise vrouw tussen 2 huizen in waar Nederlanders wonen. Ze kan wel aardig engels. Hopelijk kan ik ook een beetje thais leren zo. Ik zei goede nacht in ieder geval goed (de uitspraak is heel lastig. Het woord voor mooi en lelijk is hetzelfde alleen een andere toon) Je spreekt Thais? Was haar reactie. Ik ga het oefenen in ieder geval. We hebben een wc die je doorspoelt met bakjes water en er is ook geen wcpapier ipv daarvan is er een sproeier of bakjes water heerlijk op z'n thais.

Toen ik mijn koffer wilde uitpakken had Ik alleen wel een probleem mijn koffer ging lastig dicht maar nu helemaal niet open. Uiteindelijk Rik iemand van het Tamarcenter gevraagd die vroeg weer een Thai die heeft hem uiteindelijk open gekregen. De vraag of hij nog dicht kan is de vraag maar dat zie ik dan wel weer desnoods koop ik een nieuwe. Deze koffer had mij vader gevonden bij de recycling maar waarschijnlijk is hij niet voor niks weggegooid. Niet alles paste in 1koffer uiteindelijk dus ik had er 2 daar was ik nu erg blij mee want daar zaten gelukkig de dingen in die ik nodig had.

Als je wil Skypen of WhatsApp bellen laat het even weten. Dan maken we een afspraak het is hier 5 uur later dan Nederland. In de weekenden ben ik altijd vrij dus kan ik leuke dingen doen.

Aankomend weekend is een vriend van mij uit Bangkok hier Pattaya voor een conferentie. Die ga ik zondag ontmoeten dat vind ik wel echt heel leuk :) ik ken hem van de OM reis vorig jaar. Hij werkt bij OM Thailand en ging toen mee naar het dorpje waar we kinderkamp deden. Wel leuk hem na een jaar weer te zien. Een vriendin die toen de tm was komt mij in juni ook nog bezoeken en ik ga denk ik ook nog wel weekend naar Bangkok.

Vandaag bij de Engelse les geweest. Vanmorgen viel uit er was niemand maar vanmiddag was er wel 1 girl best leuk om die zo engels te geven. Ze wilde graag leren. De outreach gisteren was ook goed om mee te maken we hebben vrouw uitgenodigd voor een feest die wordt gegeven, speciaal voor hun waar we willen laten zien dat ze waardevol zijn en Gods liefde voor hun willen laten zien. Verder ook uitgenodigd voor de kapperstraining. Ik hoop dat ik zo in contact zal komen met de Girls uiteindelijk zijn het toch relaties die je op moet opbouwen. Morgen is er een soort kerkdienst dat Is elke vrijdag.

Bewegen doe ik wel. Ik haal mijn doel van 10000 stappen met gemak. Vandaag al 11639 gehaald gisteren 13800 Vandaag naar het strand geweest ook wel verbrand we hebben elke dag 2 uur vrij 's middags dus ik hoop dan ook wel regelmatig te gaan zwemmen. Ik hou van zwemmen daar ben ik wel blij dat ik genoeg beweeg het eten is niet altijd gezond hier. Weinig groente al zijn er wel straatkraampjes met veel groente dus zal ik die maar is opzoeken.

Wat ook wel wennen is is dat elke dag een drukke 10baans ( 5 ene kant en 5 andere kant)weg moet oversteken. Ik heb een foto gedeelt. Toen ging voor het eerst alleen en wastafel het gelukkig rustig en terug was er een verkeersopstopping maar ik leer het wel snel. Kijken waar de gaten zijn een beetje meelopen en af en toe ff rennen. Verder heb ik gisteren een thaise sim gekocht dus heb nu 4g ideaal. 2,5 gb voor ongeveer 9 euro en heb ik nu ook een thaise nummer best grappig het is een 06nummer dus zou zomaar een Nederlandse nummer kunnen zijn. Verder heb ik veel vrije tijd ik hoop dat ik tijdens de outreaches contacten maak met met de Girls en zo met hun af toe af te spreken. Ze maken genoeg selfies ik zal daarom wel foto's ervan hier zetten en op fb zal er vast ook nog wel wat van voorbij komen. Ik weet niet hoe vaak ik ga schrijven hier maar je kan je inschrijven voor de mailinglijst als je op de hoogte wil gehouden worden. Ik zag dat er 113 bezoekers waren en meer dan 600 weergaven. Leuk dat zoveel mensen interesse hebben in mijn verhalen :) ik voel mij heel populair nu :p