Er is kracht in de naam van Jezus!

8 mei 2018 - Veenendaal, Nederland

Filippenzen 4:13  Alle dingen kan ik aan door Christus, Die mij kracht geeft. (HSV)

In mijn vorige blog gaf ik al aan dat ik in Phuket ook iets heftigs mee heb gemaakt dat ik hier nog een blog over zou schrijven. Bij deze doe ik dat.

Ik denk dat dit wel het heftigste maar tegelijk ook het bijzonderste moment in mijn leven is. Ik heb namelijk zo duidelijk Gods kracht ervaren en zijn Vaderlijke zorg en bescherming. Tegelijkertijd merk ik dat bij de gedachten hier aan al mijn hartslag omhoog vliegt en mijn vingers trillen bij het typen. Het is ondertussen al 9 maanden geleden en ik heb ook al aan veel mensen vertelt en het wordt ook steeds makkelijker om er over te praten.

Vooraf wil ik eerst nog zeggen dat ik niet trots ben op mijzelf in deze situatie. Ik was namelijk naiëf en erg onvoorzichtig, roekeloos werd mijzelfs verweten. De reden dat ik dit openbaar op internet vertel is om te laten zien dat God nog steeds wonderen doet en Hij er altijd is om ons te beschermen.

De laatste week van mijn tijd in Thailand heb ik nog even vakantie gehouden in Phuket. Ik had daar een scooter gehuurd en ik tourde een beetje in de omgeving.

Op woensdag 9 augustus besloot ik iets verder te rijden naar Patong. Dat was een berg over en ongeveer een half uurtje rijden.

Daar waren bergen en ik reed er 1 een stijle berg op. Wat heel gaaf was en mooi uitzicht. Ik ging steeds verder omhoog.
Op gegeven moment kwam ik bij een stijl stuk dat ik de scooter daar parkeerde ik merkte dat mij scooter het niet zo goed meer trok en dus ging ik verder lopen omhoog.
Daar kwam ik een dacht ik aardige local tegen. Hij was achteraf te vriendelijk. Maar ik kom hier wel vaker vriendelijke mensen tegen dus was niet wantrouwend ik kreeg wat te drinken het verbaasde mij wel dat hij er geen geld voor vroeg.
Hij maakte een praatje in gebroken engels. Er kwam ook nog een andere man bij zitten. en die vertelde dat deze man mij wel een stukje van zijn land wilde laten zien er zouden ook Durian bomen zijn. Dat stukje land was nog een stukje verder de berg op waar het heel erg stijl was.  Achteraf erg naïef en dom dat ik meeging en vooral dat ik alleen naar zo'n eenzaam gebied liep waar verder niemand was.
We beklommen samen de berg omhoog en het uitzicht was mooi. Ik kreeg nog wat fruit wat daar geplukt was en ik maakte foto's van de omgeving. Het uitzicht was echt prachtig.
Hij kwam alleen steeds dichterbij plukte eerst de mieren van mijn shirt die uit het fruit kwamen en ik viel een keer omdat het zo stijl was toen hielp hij mijn overeind en hield mijn hand vast bij het klimmen. Ik vond het toen al wel vreemd maar ik had niet door in welke gevaarlijke situatie ik was beland. op gegeven moment veegde hij het zweet van mijn voorhoofd toen werd ik wantrouwend en maakte duidelijk dat ik dat niet waardeerde.We liepen verder, ik stond nog ergens stil en maakte en foto en toen viel hij mij aan. Eerst van achteren. Ik sloeg zijn arm van mij af en had nog niet door wat er gebeurde toen viel hij mij weer aan. Ik worstelde mij los, bad tot God en  zei go away. Hij stopte en ik wilde weggaan.
Toen viel hij mij nog een keer aan.  ik sloeg hem nog een keer van mij af.  en ik dacht en bad wat zal ik doen.  wegrennen gaat niet op het moment dat ik ga rennen val ik want het is hier ontzettend stijl en schreeuwen heeft ook geen zin niemand zal mij horen. ik moet zorgen dat ik hem goed kan raken. Toen herinnerde ik mij de autoriteit die wij van God gekregen heb en zei ik in het nederlands: "stop in de naam van Jezus " Toen week hij achteruit alsof iets hem naar achter drukte. En kon ik weggaan.
Daarna riep hij nog wel sorry toen ik wegliep.

Ik ben toen direct terug gelopen naar mijn scooter en ging terug naar een minder eenzame plek waar mensen in de buurt waren en ik heb daar mijn vriendin gebeld en daarna ben ik terug gegaan naar het hostel waar ik verbleef en verteld wat er is gebeurd. De vrouwelijke eigenaar van het hostel zag ook direct 2 rode plekken om mijn arm en eentje in mijn nek (zie foto) die waren mijzelf nog niet opgevallen en ik toen samen met haar man bijna direct naar de politie toegegaan met foto's en die zijn naar hem opzoek gegaan de volgende ochtend. Want het was al donker toen we bij de politie aankwamen. Maar ze hebben hem niet meer kunnen vinden en er was ook niemand die wist wie hij was.

Het lied waar ik toen direct aan moest denken was "there is power in the name of Jesus" en als ik dat lied hoor moet ik ook meestal weer direct hier aan terug denken. dan denk ik weer: Wow dit is echt waar! Er is kracht in de naam van Jezus en dat heb ik mogen ervaren. Hoe bijzonder is dat!

Ik voelde mij naar deze gebeurtenis ook juist veiliger omdat ik nu echt ervaren heb dat God mij beschermt. Ik heb zo duidelijk ervaren dat ook al ben ik zo naief en onvoorzichtig dat in deze situatie beland dat God mij toch duidelijk beschermt.

Ik ervaarde God juist toen ook heel dichtbij. Als ik terug denk was ik op het moment zelf ook niet bang. Ik was vooral boos hoe durft deze man mijn aan te raken  en ik wist ook heel goed mijn identiteit in Christus deze man heeft het recht niet om mij pijn te doen. Ik ben een kind van God en mijn God zal mij beschermen.  Pas toen ik wegliep besefte ik wat er gebeurt was en ik heb toen ook huilend mijn vriendin gebeld en vertelt wat er gebeurt was. (toch bijzonder die techniek dat je zelfs elkaar nog kan bereiken als je aan de andere kant van de wereld bent)

Mijn eerste reactie was toen ik besefte wat er had kunnen gebeuren: Hoe kon ik zo dom zijn. Mijn vriendin reageerde daarop met dat ik niet fout was maar de man die mij aanviel. Deze reactie hielp wel.  Dat klinkt misschien zo logisch dat het niet jou schuld is maar op dat moment geef je vooral jezelf de schuld.

De dagen daarna heb ik echt de tijd genomen om dit te verwerken er kwamen natuurlijk heel veel emoties op mij af. In het begin schaamde ik mij hier ook erg voor. Ik wist niet dat zo iets als dit meemaken zoveel impact op je heeft en ik begrijp mensen die verkracht zijn nu ook veel beter. Tegelijkertijd was ik en ben ik nog steeds zo dankbaar dat het goed is afgelopen aan God alle eer! Tegelijkertijd riep dat ook vragen op waarom heeft God mij nu wel beschermt maar andere niet? Er gaat zoveel door je heen daarna.  Ik heb die laatste dagen vooral ook veel tijd met God doorgebracht en dat was ontzettend waardevol. veel liederen geluisterd en in de bijbel gelezen. Tot rust komen bij God dat is echt de beste plek.

Ja het was heftig en moeilijk! Ik zal dit nooit meer vergeten en als ik er over nadenk zie ik het nog steeds voor mij en kan ik dat tot in de details beschrijven  maar het was ook ontzettend gaaf om God zo dichtbij te mogen ervaren.

Juist op de moeilijkste momenten merk ik dat God zo dichtbij is en dat is ook het meest kostbaar!

Wees niet bang, want ik ben bij je,
vrees niet, want ik ben je God.
Ik zal je sterken, ik zal je helpen,
je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand.
Jesaja 41:10 | NBV

Maar de Heer is trouw, hij zal u kracht geven en u tegen het kwaad beschermen.
2 Tessalonicenzen 3:3 | NBV |

neemt bij dit alles het schild des geloofs ter hand, waarmede gij al de brandende pijlen van de boze zult kunnen doven; en neemt de helm des heils aan en het zwaard des Geestes, dat is het woord van God. En bidt daarbij met aanhoudend bidden en smeken bij elke gelegenheid in de Geest, daartoe wakende met alle volharding en smeking voor alle heiligen;
Efeziërs 6:16‭-‬18 NBG51

WhatsApp Image 2017-08-10 at 04.55.05

Als je nog vragen aan mij hebt stel ze gerust!

1. Roelie:
    8 mei 2018
    Jeetje.. wat mooi dat God zo dichtbij was en je beschermde. En jij bent niet fout maar die man is fout. Wij hebben geleerd de ander te vertrouwen. Daarom beschermd God ons en in dit geval jouw.
  2. Alinde van noort:
    11 mei 2018
    Tjonge Annet heftig om dit mee te maken maar wat een geweldige ervaring dat God er altijd is en dat Zijn naam zoveel kracht heeft we denken zo vaak alles zelf te moeten oplossen. Maar dit zal heel ingrijpend voor je zijn geweest. Het is niet jouw schuld maar je bent te goed van vertrouwen geweest en die man heeft daar misbruik van gemaakt. Moedig van je om hier je verhaal te delen.
  3. Nico en Anneke:
    12 mei 2018
    Hoi Annette.

Wat moedig om dit zo te schrijven.
    En heel bijzonder dat je Gods beschermende kracht zo ervaarde.
    Ik hoop hier nog op terug te komen als we weer terug uit Roemenie zijn.
    Hartelijke en meelevende groet vanuit een warm Roemenie.
    O. Nico en t. Anneke