Massaag!! Taxi! Mai Kopkun kha. No Thank you

23 juni 2017 - Pattaya, Thailand

Als ik door Pattaya loop hoor ik dit zo vaak. Taxi's en Massages worden overal aangeboden. Ik wordt er soms wel een beetje gek van. Verder kom je hier overal verkopers tegen vooral in de bars en op het strand. Mijn standaard reacties is. No Thank you of Mai Kopkun kha (nee bedankt in het Thai) maar met de straat verkopers die eten verkopen ben ik wel blij. Die schreeuwen niet en het eten is vaak goedkoop en ook wel goed. Als ik een dagje thuis ben is het best fijn dat ze hier in de straat komen. Bij soi6 waar ik engels geef staan ze ook altijd tussen de middag ideaal.

Verder weet ik nu wat het is om in het donker te douchen. Het gebeurde al wel eens dat de stroom even uitviel maar meestal ging die dan vanzelf weer aan. Zondagavond en nacht had ik alleen vaker geen stroom dan wel. Mijn mobiel was die nacht maar voor 70% opgeladen. De melk in de koelkast helaas eerder zuur. De volgende dag werd er naar gekeken bleek de meter niet door te lopen. De stroom die we gebruikten werd dus niet betaald. Daarna leek het goed te gaan tot gisteren mijn huisgenoot Lianne de was deed. Na dat de stroom 3x het 5 min wel en dan weer 5 min niet deed ongeveer. Hadden we sinds half 9 geen stroom meer. Dat betekende slapen zonder ven. Gelukkig had het geregend buiten en was het dus 26 graden en niet 28. Ik had het raam open dus af en toe kwam er wat wind binnen. Maar nog steeds best wel warm. Vannacht was er weer stroom want 's morgens was mijn mobiel gelukkig wel opgeladen en ik had weer stroom wat later weer uitviel. Ik de schakelaar nog een keer heen en weer doen. Yes weer stroom. Ik ga douchen stroom valt weer uit. Dan maar in het donker. Alleen werd de straal steeds minder terwijl ik van plan was mijn haar te doen. Gelukkig is er beneden nog een douche die het gelukkig wel goed deed en daar komt ook meer buitenlicht binnen dus was het niet donker. Ik snap nu wel waarom de thaien tonnen met water hebben staan die hebben dit probleem niet. Die gaan gewoon verder met bakjes water. Maar vandaag lijkt het opgelost ik heb in iedergeval stroom :)

Verder heb ik gelukkig geen mieren meer in mijn kamer. De spray heeft geholpen en een bijkomend voordeel het helpt ook tegen muggen. Ik wordt niet meer lekker gestoken :) In de kerk waren vandaag iets van 12 vrouwen dat was echt heel mooi. De vrouw die ik een bijbel heb gegeven was er ook :) vandaag was het de laatste dag van Anna en Lianne (Nederlandse vrijwilligers) het zal heel gek zijn hier zonder hun. Lianne woont in hetzelfde huis als ik. Ik zal hier dus nu alleen zijn.
Vanavond was er family night voor heel het Tamarcenter en zo is er ook afscheid genomen.
Ik reis morgen nog met ze mee. Want ik ga dit weekend naar Bangkok!!! En zij gaan via Bangkok naar Chan Mai dat komt dus heel goed uit.
Ik hoop daar een vriend en een vriendin te bezoeken van mijn vorige reis. Ik heb daar heel veel zin in. Ik zal weer indezelfde kerk slapen als vorig jaar. Leuk om weer naar die plek te gaan :) en ook een goedkoop weekendje weg. De bus kost nog geen 3 Euro en het is ongeveer 100km. Ik heb er veel zin in.
Ik wil iedereen bedanken voor de gebeden. Ik ben ook dankbaar dat er in mijn kerk voor mij gebeden wordt. Ik geloof zeker dat God mij hier beschermt en gezondheid geeft. Af en toe heb ik wel weinig energie en ik heb wel eens buikpijn gehad hier. Maar echt ziek ben ik gelukkig hier niet geweest. Leah (de Amerikaanse vrijwilliger) was afgelopen week ziek. Kan voedselvergiftiging geweest zijn maar kan ook de griep zijn. Die avond daarvoor hadden we hetzelfde gegeten. Ik had de volgende dag even buikpijn en voelde mij niet zo fit. Maar ik ben wel gaan engels geven. (Anders was er niemand om engels te geven) en gelukkig was het weer over toen ik aankwam ik soi6 waar ik engels geef . Verder merk ik dat God mij steeds verder vormt en weer nieuwe dingen laat zien en ook duidelijkheid over een keuze die ik moet maken en bevestigd dat ook steeds meer. Ik hoop dat ik nog veel meer van God mag zien. Fijn weekend allemaal.