voorbereidingen in volle gang

23 maart 2017 - Rhenen, Nederland

Welkom op mijn reisblog.

Ik ga zal hier mijn ervaringen delen wat ik allemaal ga meemaken in Thailand. Alles is nu rond het is zeker dat ik ga. Eindelijk! Ik kan het haast niet geloven dat ik over 2 maanden al in Thailand ben! Het gaat nu allemaal wel heel snel. Ik heb er wel ontzettend veel zin in. Vooral als ik hier af en toe zit te koukleumen denk ik nog even en dan zit ik in de heerlijke warm zon. (zal ik vast eerder schaduw zoeken want in de zon is het daar veel te heet.)

Mijn vliegtickets zijn geboekt. Op 16 mei hoop ik het vliegtuig te stappen op schiphol en op 17 mei kom ik aan in Bangkok in Thailand. Vandaar zal ik naar Pattaya gaan. De verdere details zullen nog uitgewerkt gaan worden. Als daarin nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik die hier delen. Maar vooral vanaf 17 mei kan je hier mijn reisverhalen verwachten.

Gisteren heb ik mijn paspoort opgehaald bij de ambassade in den Haag. Daar is mijn visum ingeplakt. Die ik vrijdag 10 maart had aangevraagd. Dat was nog wel een gedoe. Het was de eerste keer dat ik een visum aanvroeg (wanneer je minder dan een maand in Thailand bent hoeft dat niet.) Maar je hebt dus een pasfoto nodig. Die had ik nog. Maar je moest ook je vliegtickets geprint hebben en dat had ik nergens zien staan. Dus ben ik snel naar een printwinkel gelopen. Vervolgens kwam ik erachter dat je er ook niet kon pinnen. Maar met uur verder was het aangevraagd en ik kon hem gisteren gelukkig zonder problemen ophalen.

1 maart heb ik ook mijn eerste vaccinatie gehaald en as woensdag mag ik mijn tweede ophalen. Het was voor mij de allereerste keer dat ik een inenting kreeg dat vond ik wel spannend. Maar ik heb er gelukkig niet veel last van gehad. Ik heb heel bewust over nagedacht of ik het wel zou doen. Vorig jaar heb ik het niet gedaan. Ik ben toen niet ziek geworden. Maar ik had er nu met verschillende mensen over gesproken en nu dus de keus gemaakt om mij wel te laten inenten.

Naast de voorbereidingen voor de reis ben ik nu ook erg druk met mijn studie. Ik moet nog een onderzoek doen en een tentamen maken. Daarnaast nog 3 opdrachten. Ik hoop dat ik dit allemaal voor mei kan afronden. Zodat ik de laatste week kan gebruiken voor verhuizen. Mijn kamer heb ik opgezegd aangezien het huis te koop staat moet ik toch een keer verhuizen. Ik zoek dus per 16 augustus weer nieuwe woonruimte.

Wil je op de hoogte blijven? dan kan je je inschrijven voor de maillinglijst

Jullie reacties stel ik zeer op prijs vooral als ik in Thailand zelf ben. In Thailand kan ik op internet dus via social media zal ik bereikbaar blijven.