Dinsdag vlieg ik al!

13 mei 2017 - Rhenen, Nederland

De dag die je wist dat zou komen is bijna hier. Wat gaat het opeens snel eerst was het in mei ga misschien 3 maanden naar Thailand. 2 maanden was al helemaal zeker. Dan is het opeens al mei en ga ik dinsdag al.

Ik ben nu voor het laatste weekend in Achterberg bijna al mijn spullen zijn vandaag al naar mijn ouders verhuisd. Maandagavond ga ik zelf naar mijn ouders en mijn vader zal mijn dinsdagochtend naar schiphol brengen. Mijn vliegtuig vertrekt om half 12. Ik werd door vrienden uit de kerk al geadviseerd om 4 uur van te voren aanwezig te zijn. Dus zal vanaf 7 uur half 8 al rondhangen op Schiphol.

Om half 12 ga ik dus de lucht in. 's nachts zal ik een tussenstop maken in Mumbai(India) en om 6:50 thaise tijd kom ik aan in Bangkok. In Thailand is het 5 uur later dan in Nederland dus jullie dan vast nog op 1 oor liggen ;) In Nederland is het dan 2:50. Ik heb de taxi algeboekt die mij naar Pattaya zal brengen. Waar ik kan bij komen van mijn jetlag die ik dan ongetwijfeld zal hebben.

Er is al heel vaak aan mijn gevraagd vind je het niet spannend. Mijn antwoord was vaak valt wel mee . Ehm ik ben eigenlijk er nog niet echt mee bezig. Ik ben nog druk met school. Ik was er eigenlijk nog niet echt mee bezig. Mijn hoofd was voor het grootste gedeelte nog bij mijn studie.(Mijn laatste tentamen gehaald gelukkig :D Ik heb helaas niet al mijn opdrachten af maar daar ga ik vanaf 17 augustus als terug ben mee verder) Maar nu het allemaal zo dichtbij komt vind ik ontzettend spannend en wel een beetje eng en ja nu het zo dichtbij komt zie ik er soms ook wel een beetje tegenop. Soms denk help waar ben ik aan begonnen. Ga ik nu echt 3 maanden naar het andere eind van de wereld? Maar ik heb er ook wel echt zin in :D Best apart ik heb alle verschillende reisblogs van andere gelezen. Maar nu schrijf ik er zelf heen en ga ik het gewoon zelf doen.

Ik heb heerlijk genoten van het warme weer van de laatste dagen. Heerlijk in de zon gezeten en gegeten. Alvast voorproefje van Thailand al zal je daar niet in de zon gaan zitten. Dat is veel te heet! Ik heb zijn zandalen vast in gelopen.

Het is leuk, mooi en spannend om zo'n reis te maken echt een avontuur waar ik naar uitkijk en af en toe beetje tegenop zie waar ga ik terecht komen. Maar waar ik echt naar uitkijken en ook hoop en bid dat ik tot zegen mag zijn.

Maar het minder leuke is als je ergens heen gaat. Ga je ook ergens weg en afscheid nemen hoort daarbij.  De afgelopen weken hebben voor mij in het teken gestaan van afscheid nemen. Ik hou echt niet af afscheid nemen. Er zijn verschillende momenten geweest van dit was de laatste keer voordat ik naar Thailand ga.

Zou heb ik afscheid genomen van de bijbelkring van de kerk. Daar hebben ze nog voor mij gebeden. Dat vond ik echt bijzonder en fijn. Een van onze kringleden is onze voorganger geworden deze maand. Dus we zaten voor het eerst met onze voorganger op kring :D Daarvoor hebben we ook gebeden. Voor mij is dit gemeente zijn. Er voor elkaar zijn en voor elkbaar bidden.  Ik ben echt dankbaar voor onze gemeente dat er op de bijbelkring voor mij gebeden. Ik ben dankbaar dat mijn gemeente achter mij staat en voor mij bid ook op de bidstonden en waarschijnlijk zal er in dienst morgen voor mij ook gebeden worden.

Ik geloof echt in de kracht van gebed. Ik ben dankbaar voor iedereen die voor mij bid dat ik tot zegen mag zijn in Thailand.  Deze gebeden heb ik echt nodig ook voor bescherming. Ik geloof ook echt dat ik vorig jaar beschermd ben door de gebeden. Ik ben toen namelijk amper ziek geweest.  In tegenstelling tot nu was ik toen niet ingeënt. Ik hoorde nu toen ik voor advies ging en mij liet inenten. Dat de kans 50% is dat je ziek wordt (Heptitus A geen dodelijke ziekte) als je niet liet inenten en toen ik zei dat ik nergens last van had gehad mijn vorige reis was de arts best verbaasd. Ik zag daarin wel weer de kracht van het gebed. Daarom ben ik zo dankbaar dat ik een biddende kerk achter mij heb staan en wil ik ook iedereen bedanken die voor mij bid.

Verder ben ik vooral afscheid aan het nemen van dit huis. Maandag ga ik naar mijn ouders en zal ik afscheid gaan nemen van mijn huisgenoten. Ik zal niet meer terugkomen in Achterberg. In Augustus als ik terugkom zal ik waarschijnlijk in Veenendaal gaan wonen.  Ik heb hier 1,5 jaar gewoond en het is heel gek idee dat dit nu mijn laatste weekend hier is. Daarmee sluit ik weer een periode af.

Ik heb deze week (lees vrijdagavond en vanochtend ) al mijn spullen in gepakt. Mijn vader heeft die vanochtend opgehaald. Dat was nog best veel werk en ook wel confronterend hoeveel spullen je hebt. Vooral veel kleren. Toen moest ik denk aan deze bijbeltekst.

lukas 3: 11  Hij antwoordde en zei tegen hen:   Wie twee stel onderkleren heeft, moet delen met hem die er geen heeft, en wie voedsel heeft, moet ook zo doen.

dan heb ik nog veel uit te delen :p die zijn te zien onder het kopje foto's

Dit weekend slaap ik op een matras en ik heb verder hier nog mijn koffer en nog wat laatste spulletjes. Maar zo'n lege kamer maakt het wel definitief. Ik heb hier een goede tijd gehad. De laatste weken nog lekker gek gedaan met mijn huisgenoten :D ik zal hier nog een foto van het resultaat delen :D en maandag gaan we dat afsluiten met een heerlijk high tea.

Ps. De foto's  van afscheid en kamer komen nog. Het is ondertussen een beetje laat geworden.